piątek, 23 marca 2012

Słodki krem sobie zjem

Mam ochotę na słodki maślany krem no i z ptysiem sobie zjem.

Karpatka

Co tu dużo mówić  -  pieczemy 

Przepis na ciasto :

1 szklanka wody
1/2  kostki margaryny
1 szklanka mąki
5 jajek


 Wodę z margaryną zagotować,wsypać na wrzątek mąkę i energicznie mieszać zostawić do wystygnięcia po wystygnięciu zmiksować z jajkami aż powstanie gładka masa.Podzielić na 2 równe części wyłożyć na blaszkę i piec oddzielnie ok 25- 30 minut w 200 stopniach termoobieg aż ciasto będzie zarumienione.
Najlepiej rozsmarować warstwę  ciasta na papierze do pieczenia. Ostrzegam ! To jedyna trudna rzecz i klnę czasem przy tym jak szewc, ale uwierzcie warto.

Przepis na krem :

0,5 litra mleka 
3/4szklanki cukru
cukier waniliowy
1 budyń śmietankowy
2 łyżki mąki pszennej
1 kostka masła

Większą część mleka zagotować z cukrem i cukrem waniliowym,pozostałej części rozmieszać dokładnie budyń i mąkę uwaga na grudki ,wlać do gotującego się mleka i mieszać szybko aż powstanie gładka masa i się zagotuje.zostawić do wystygnięcia po wystygnięciu zmiksować z masłem aż powstanie gładki krem.Ciasto przełożyć kremem i smacznego!







  SMACZNEGO :)

4 komentarze:

  1. Pati, co za pyszności! U mnie akcja "wiosna" a Ty serwujesz ptysia :ślina: :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tez akcja wiosna, ale idą święta więc będę rozgrzeszona :)

      Usuń
  2. no nie! a miałam już nie jeść nic słodkiego dzisiaj!
    W razie czego Twoja wina :D

    zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :)
    http://owszystkimcomnieotacza.blogspot.com/

    pozdrawiam kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  3. smacznej sałatki z mojego przepisu:* będziesz modyfikować?

    OdpowiedzUsuń